مدیریت زمان و برنامه ریزی / هدف گذاری

آموزش تکنیک های مدیریت زمان و رسیدن به موفقیت بابرنامه ریزی اصولی و هدف گذاری

مدیریت زمان و برنامه ریزی / هدف گذاری

آموزش تکنیک های مدیریت زمان و رسیدن به موفقیت بابرنامه ریزی اصولی و هدف گذاری

من فروغ کاظم زاده با بیش از 10 سال سابقه آموزش رشد کسب و کار و مدیریت زمان سعی بر آن دارم شما رو با تکنیک های اصولی برنامه ریزی آشنا کنم.

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اهمال کاری و نشانه های آن چیست؟

در این مقاله می خواهیم نشانه های اهمال کاری رو بگیم و راه های مقابله با آن .

اصلا اهمال کاری چیه؟؟

از این مهمانی به بعد رژیم غذایی خاصی را شروع می‌کنم…
از فردا تصمیم من این است که زمانی را برای مطالعه کتاب بزارم …
از هفته بعد به باشگاه ورزشی خواهم رفت….
آخر ماه بالاخره تصمیم درستی برای اهدافم می گیرم …
از امسال می‌خواهم در شغلم پیشرفت زیادی داشته باشم …
سر فرصت اتاقم را مرتب می‌کنم….
و از شنبه منظم می‌شوم….

و …… جمله ها و صحبت های دیگر 

تا به حال چقدر از این جمله ها با خود گفتید ؟ همین الان یکی از آن ها را بخاطر بیار…..؟

یا شاید حوصله خوندن مقاله رو نداری  آره این هم شاید  یکی از نشانه های اهمال کاری باشه بله فکر می کنم همین جا متوجه معنی اهمال کاری شدی همه ی موارد بالا از نشانه های اهمال کاری است اما برای همه ی افراد اینگونه است؟جلوتر ای موضوع را باز می کنیم.

اگر شما هم شرایط بالا را تجربه کرده اید و اتفاقات بالا برایتان افتاده، احتمالاً به اهمال کاری مبتلا هستید!

 

در مقاله پیش رو صرفا به نشانه های اهمال کاری و انواع آن خواهیم پرداخت.

 

تعریف اهمال کاری

کلمه‌ اهمال کاری هم از دو عبارت لاتین تشکیل‌شده: Pro به معنای محول کردن و Crastinus به معنای «تعلق به فردا» است. پس به‌طورکلی محول کردن به فردا بدین معناست که «بعداً انجامش خواهم داد!».

اهمال کاری از کی بوده و مربوط به چه افرادی است ؟کلیک کنید

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

هدف چیست؟ و مزایای داشتن هدف در زندگی چیست؟

 اینها از مهمترین سوالاتی هستند که باید هر هدف گذاری جواب آنها را بداند. ما در این مقاله می خواهیم به جواب این سوالات بپردازیم. ابتدا در بخش اول جواب سوال هدف چیست را توضیح می دهیم و یک تعریف دقیق، ساده و کاربردی از هدف ارائه خواهیم کرد که هم قابل درک باشد و هم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وقتی ما بی هدف آفریده نشده ایم پس این حق را نداریم که بی هدف زندگی کنیم، بنابراین باید دائم از خود مهمترین سوال زندگی مان را بپرسیم: از نظر من معنای زندگی چیست؟

وقتی معنای زندگی را بفهمیم، متوجه می شویم ما باید کارهای زیادی انجام دهیم، شاید خواسته های خیلی زیادی داریم که باید به آنها برسیم، حتی پول و ثروت هم می تواند جزو آنها باشد، زیرا دوست نداریم در انتهای زندگیمان بگوییم، من جرئت راه اندازی یک کسب و کار را نداشتم، من جرئت انتخاب و پیگیری اهدافم را نداشتم و همیشه در فقر و نداری زندگی کردم و …

حالا نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که ما کارهای خیلی زیادی داریم که باید انجام دهیم اما زمان مان محدود است و تا ابد زنده نیستیم که بتوانیم به همه آن خواسته ها برسیم، پس چه کار بایدکرد؟

باید خواسته هایی را انتخاب کنیم که اولا ارزش داشته باشد که وقت گرانبهایمان را به آن اختصاص دهیم و دوما اینکه از رسیدن به آن واقعا لذت ببریم.

اینجاست که اهمیت داشتن هدف در زندگی پُررنگ می شود، اینجاست هدف گذاری اهمیت پیدا می کند، اینجاست که باید مهارت هدف گذاری و رسیدن به اهدافتان را یاد بگیرید.در ادامه مزایای داشتن هدف در زندگی را بیان می کنیم.

وقتی می گوییم هدف وضعیتی است که می خواهیم در آینده داشته باشیم، منظور از این وضعیت شرایط مادی، معنوی، جسمی، تحصیلی و شغلی، اجتماعی و… در آینده می باشد.در واقع این وضعیت فقط به تنهایی یک هدف نیست، بلکه مجموعه ای از چندین هدف مهم، وضعیت مورد دلخواه شما را در آینده تشکیل می دهد.

اگر بخواهیم تعریف کلی و جامع از هدف را داشته باشیم می توان گفت :
هدف همان خواسته ای ‌است که می‌خواهید به آن برسید یعنی رسیدن به آن‌ چه می خواهید و می ‌توانید باشید. هدف همان تصاویر خوبی ‌است که در ذهن، از خود و زندگی آینده خود ساخته‌ اید. هدف همان نتیجه ای ‌است که در اثر برنامه ریزی، تلاش و پشتکار شما به دست می ‌آید.

ادامه مطلب کلیک کنید

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

 

تمرینی برای کاهش استرس از طریق مدیریت زمان

 

استرس شما تا چه اندازه مربوط به زمان و کمبود وقت است؟ قبل از توضیح روش های کاهش استرس از طریق مدیریت زمان یک تمرین ساده برای شما آماده کرده ایم که با انجام آن متوجه می شوید که آیا مشکل مدیریت زمان دارید یا خیر؟

 

ابتدا، یک صفحه کاغذ بردارید و خطی در نیمه پایینی صفحه رسم کنید. در سمت چپ صفحه ۵ مورد از مهم ترین چیزهایی که بیشترین اهمیت را برای شما دارند بنویسید. با مهم ترین آنها شروع کنید و به ترتیب اهمیت پیش بروید.

 

می توانید افراد خاص، فعالیت ها، اشیا، ایده آل ها و هرگونه موضوعی که برای شما حائز اهمیت است و به خوب شدن حالتان کمک می کند را در این فهرست قرار دهید. برای مثال یک نمونه فهرست می تواند به صورت زیر نوشته شود:

برای ادامه مطلب کلیک کنید

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

نظم، اولین و مهم ترین قانون موفقیت است؛ همه ما نظم عمومی را قبول داریم اما وقتی صحبت از انضباط فردی می‌شود ممکن است دچار تردید شویم!

داشتن انضباط فردی در برنامه ریزی باعث می‌شود که بهره برداری از امور مختلف به حد زیادی افزایش پیدا کند. نظم باعث تسلط و کنترل بیش تر بر کارها می‌شود. نظم قابل آموختن است و و با تمرین کردن تقویت می‌شود. مهم ترین اصل تقویت انضباط فردی در برنامه ریزی کسب ت های جدید انجام به موقع کارها است. ایجاد عادت های جدید و افزایش نظم در زندگی، نیاز به زمان دارد اما پس از عادت کردن به آن، زندگی بسیار لذت بخش تر می‌شود.

راه های افزایش انضباط فردی در زندگی کلیک کنید

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

اصول برنامه ریزی و مدیریت زمان

اصول مدیریت زمان چرا خوب است؟

افرادی که رویکرد فعالی نسبت به آینده و دید روشنی به آن دارند، اصول برنامه ریزی و مدیریت زمان را بلدند. توانایی شما در مدیریت کردن زمان در کنار بسیاری از عوامل دیگر به شما به عنوان مدیر کمک می‌کند تا موفقیت یا شکست خود را رقم بزنید. زمان یک منبع لازم و ضروری برای دست یافتن به هدف است. زمان گرانبهاترین دارایی شماست. نمی‌توانید آن را ذخیره و یا پس‌انداز بکنید و چون از دست رفت، نمی‌توانید آن را از نو ایجاد کنید. هر کاری که بکنید، نیازمند زمان است و هر چه بهتر از زمان خود استفاده کنید، دستاورد بیشتری نصیب می‌برید و پاداشی بیشتر به شما تعلق می‌گیرد.

آن میزان کنترلی که از زمان در زندگی خود دارید تعیین‌کننده اصلی میزان آرامش درونی، هماهنگی و حال خوش ذهن و روان شماست. احساس نداشتن کنترل بر زمان منبع اصلی استرس، اضطراب و افسردگی است. هرچه بهتر بتوانید حوادث مهم و تعیین‌کننده زندگیتان را کنترل کنید، در لحظات زندگی احساس بهتر پیدا می‌کنید، انرژی بیشتر خواهید داشت، بهتر خواهید خوابید و کاری بیشتر صورت می‌دهید.

قبل از بیان اصول برنامه ریزی و مدیریت زمان ویدیوی زیر را ببنید تادرک بهتری به این موضوع داشته باشید و اهمیت مدیریت زمان را در زندگی خود بدانید.

ادامه مطلب کلیک کنید

  • فروغ کاظم زاده