مدیریت زمان و برنامه ریزی / هدف گذاری

آموزش تکنیک های مدیریت زمان و رسیدن به موفقیت بابرنامه ریزی اصولی و هدف گذاری

مدیریت زمان و برنامه ریزی / هدف گذاری

آموزش تکنیک های مدیریت زمان و رسیدن به موفقیت بابرنامه ریزی اصولی و هدف گذاری

من فروغ کاظم زاده با بیش از 10 سال سابقه آموزش رشد کسب و کار و مدیریت زمان سعی بر آن دارم شما رو با تکنیک های اصولی برنامه ریزی آشنا کنم.

۱۴ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونه اهداف زندگی را تعیین کنیم؟

هدف گذاری در زندگی شخصی

هدف گذاری در زندگی شخصی چیست و چگونه اهداف را تعیین کنیم؟

اکثر مردم رویایی در زندگی دارند ، دیدگاهی در مورد اینکه دوست دارند در آینده چه کسی یا چه چیزی باشند. حداقل ، هر کس دارای منافع و ارزشهایی است که تعیین می کند چه چیزی را از زندگی خود می خواهد.

ادامه مطلب کلیک کنید

تعیین اهداف به ما کمک می کند که بدانیم در زندگی به کجا برسیم. با دانستن دقیق اینکه می خواهیم به چه چیزی دست پیدا کنیم. خواهیم دانست که باید تلاش خود را در کجا متمرکز کنیم. بسیاری از افراد احساس سردرگمی می کنند و به هیچ مقصد معینی نمی رسد آنها پیوسته به سختی کار می کنند اما به هیچ جای با ارزشی نمی رسد. یک دلیل کلیدی برای این احساس این است که آنها به اندازه کافی وقت صرف نکرده اند که در مورد این فکر کنند که چه چیزی از زندگی می خواهند و اهداف رسمی برای خودشان تعیین نکرده اند آیا می توانیم یک سفر طولانی را بدون دانستن مقصد خود آغاز کنیم؟

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

تکنیک کاربردی افزایش مهارت برنامه ریزی

انسان‌ها از ابتدای تاریخ با مشاهده تغییر موقعیت خورشید و جابه‌جایی فصل­‌ها به وجود عنصری به نام زمان پی بردند و به مرور و با گسترش قدرت فکر آدمی، انواع ابزار مانند ساعت‌های مختلف برای سنجش آن اختراع شد. منتها همه این ابزارها و مقیاس‌­ها فقط قراردادی بین انسان­‌ها برای اندازه‌گیری و تقسیم‌بندی زمان است.



حتی عباراتی مانند روز، هفته، ماه و سال نیز بر اساس برداشت ما از طبیعت تعریف شده است و در عمل با وجود رشد زیاد علم فیزیک هنوز هم مجهولات زیادی درباره ماهیت زمان وجود دارد. با این حال، توصیف‌ها و معیارهایی که از زمان داریم به عنوان زیربنای مهارت برنامه ریزی در راستای استفاده بهتر از فرصت­‌ها کمک زیادی به بشریت کرده است.

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

چرا برنامه ریزی در زندگی ما مهم است ؟

در مورد کلیدهای موفقیت و داشتن یک زندگی معنادار ، شاد و تحقق پذیر ، نظرات مختلفی وجود دارد. سخت کوشی ، انضباط و فداکاری فقط چند نمونه از این موارد است. با این حال ، من معتقدم که یکی از فاکتورهای اساسی برای موفقیت در هر کاری ، برنامه ریزی است .

اگر از گروه بزرگی از مردم بپرسید که دوست دارند در زندگی خود به چه چیزی برسند ، پاسخ ها تفاوت چشمگیری خواهد داشت.

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

اهمیت مدیریت زمان در زندگی

اهمیت مدیریت زمان در زندگی به میزان تأثیر آن بر زندگی شخصی و شغلی شما برمی گردد. مدیریت زمان روز شما را سازماندهی می کند تا بهترین استفاده را برای هر لحظه پیدا کنید.

در حالی که نمی توانیم ساعات بیشتری به روز خود اضافه کنیم ، اما می توانم به شما در درک اهمیت مدیریت زمان و چگونگی مدیریت زمان در به حداکثر رساندن زمان خود کمک کنم. این فقط مهارتی نیست که کارآفرینان بر آن تسلط دارند. هر کس می تواند از مدیریت موثرتر وقت خود و قدردانی از آن برای منبع محدود موجود خود بهره مند شود.

اگر پول خود را گم کنید ، ممکن است فرصتی برای پس گرفتن آن پیدا کنید. اما یک ساعت تلف شده غیرقابل تعویض است.

مدیریت زمان عالی به شما امکان می دهد تعادل سالمی در روند کار و زندگی در خانه ایجاد کنید. عواقب ناشی از مدیریت زمان ناموفق شامل مهلت از دست رفته و زندگی با استرس بیش از حد است.

چرا مدیریت زمان برای شما مهم است ؟کلیک کنید

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

با هدف گذاری ، نه تنها به اهداف خود می رسیم بلکه به ما کمک می کند که از نظر شخصیتی رشد بیشتری داشته باشیم. در نتیجه از زندگی بهتری برخوردار باشیم و به رضایتمندی از خود و زندگیمان برسیم.روش های صحیح هدف گذاری باعث می شود که نخست ما اهداف خودمان را بشناسیم. مسیر رسیدن به آن را شناسایی بکنیم و توسط نقشه راهی که با توجه به توانایی ها استعدادها وخواسته هایی که از خود و زندگی داریم کشیده ایم به سوی اهداف خود گام بر می داریم و هر لحظه پیشرفت خود را زیر نظر داریم و ممی بینیم که آیا در مسیر اصلی خود قرار داریم یا از مسیر منحرف شده ایم اگر منحرف شده ایم سریع تغییر مسیر داده و دوباره در راه می آییم.

 

برای ادامه مطلب همراه با ویدیوی آموزشی کلیک کنید

 

شما خوب می دانید برای رسیدن به اهداف خود باید هدف گذاری داشته باشیم آن هم آگاهی به روش های صحیح هدف گذاری تا پس از گذاشتن زمان و انرژی به نتیجه دلخواه خود برسیم.

قبل از اینکه روش های صحیح هدف گذاری رو بگیم باید انگیزه لازم برای ایده هامون داشته باشیم اول ویدیوی زیر رو ببینید و بعد گام های طلایی روش های صحیح هدف گذاری رو مطرح می کنیم :

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

 

مدیریت موثر زمان، یعنی بتوانید اتفاق‌هایی که در زندگی رخ می دهد را کنترل کنید و آن ها را با سایر رخدادهای مهم زندگی هماهنگ نمائید. زمان، به عنوان با ارزشمند‌ترین دارایی یک فرد، در صورتی که از دست برود به هیچ عنوان قابل جبران نیست! پس باید سعی کنید کارهای بیشتری را در زمان کمتری بدون تحمل فشار یا بدون داشتن نیروی خاصی انجام دهیم. اما چگونه؟ با ما همراه باشید تا یکی از بهترین کتاب‌های صوتی برایان تریسی در رابطه با تکنیک‌های مدیریت موثر زمان را مرور کنیم.

برایان تریسی در کتاب مدیریت کاربردی زمان، ۲۱ تکنیک کلیدی مدیریت زمان که در زندگی شخصی خود به آنها رسیده است را معرفی می‌کند.

جهت مشاهده مقاله به صورت کامل کلیک کنید.

قبل از یادگیری تکنیک‌های مدیریت زمان، ۴ مورد را باید در خود تقویت کنید .

  •  اولین موردی که باید در آن مهارت پیدا کنید فعل خواستن است. باید درک کنید که به موفقیت نخواهید رسید مگر با مدیریت زمان 
  • بعد از آن باید تصمیم بگیرید زمان‌تان را کنترل کنید.
  • سپس عادات خوبی برای خود ایجاد کرده و مدام آن را تکرار کنید .
  • و در نهایت به مهمترین لازمه موفقیت، یعنی نظم خواهیم رسید. ممکن است انجام کاری را دوست نداشته باشید اما برای رسیدن به موفقیت باید آن کار را به صورت منظم انجام دهید.

بعد از تقویت پیش نیازها لازم است که کلید‌ها و تکنیک‌های مدیریت زمان برایان تریسی را یاد بگیرید. در صورتی می‌توانید این تکنیک‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید که ۴ پیش نیاز ذکر شده را به خوبی فرا گرفته باشید.

۲۱ تکنیک مدیریت زمان برایان تریسی

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

مزایای مدیریت زمان موثر

مدیریت زمان را به این دلیل مطرح می‌کنیم و لزوم استفاده از آن‌ را به این دلیل بر آن تاکید داریم که ما ارزش وقت و زمان را بفهمیم و بدانیم و در آینده دچار حسرت و افسوس برای انجام ندادن کارها و عدم موفقیت در فعالیت‌های زندگی نشویم و از زمان استفاده مطلوب و شایسته را برای زندگی خویش داشته باشیم. نداشتن برنامه و اولویت‌بندی باعث می‌شود که انسان در زمان غرق شود بدون آن‌که بتواند از آن به شکلی مفید استفاده کند!در این مقاله نکات موثر مزایای مدیریت زمان را عنوان می کنیم .

چرا مدیریت زمان مهم است ؟

نظر شما در مورد پول چیه ؟؟

آیا زمان با ارزش تر از پول است ؟؟

به گفته استیو جابز

«چیزهای مورد علاقه من در زندگی پولی نیستند. کاملا واضح است که گرانبهاترین منبعی که همه ما در دسترس داریم، وقت است.»

قطعا زمان مهم تر از پول است چرا که شما مطمئناً می توانید درآمد کسب کنید ، اما هرگز نمی توانید زمان از دست رفته را جبران کنید.به همین دلیل شناخت مزایای مدیریت زمان و استفاده بهینه از زمان بسیار مهم است.

مزایای مدیریت زمان

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

مدیریت زمان چیست و چرا به آن نیاز داریم ؟

مدیریت زمان چیست؟

همه ما دوست داریم در زندگی به موفقیت های بزرگی برسیم. تحقیقاتی که در سطح دانشگاه های امریکا انجام شد، نشان داد که بیشتر دانشجویان تلاش و تقلای زیادی میکنند، آنها حتی از فرصت 24 ساعته خود بخش زیادی را به کار و تلاش در مسیر اهداف خود اختصاص می دهند. اما متاسفانه نتایج کافی و متناسب با تلاش خود دریافت نمی کنن 

در هسته اصلی خود ، مدیریت زمان شامل برنامه ریزی برای آینده ، تعیین اهداف ، تعیین اولویت وظایف و نظارت بر زمان واقعی شماست. 

اگر همیشه فکر می کنید یک کوهی از کارها جلوتونه و خیلی ایده توی ذهن دارید ولی  به هیچ کدومش نمی رسید در ویدیوی زیر ابزارهای مدیریت زمان را معرفی می کنیم 

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

آموزش gtd

Getting Things Done یا GTD ، سیستمی برای سازماندهی و حفظ بهره وری است. از نظر بیرونی ممکن است پیچیده به نظر برسد ، اما هدف نهایی در در آموزش GTD این است که وقت کمتری را برای انجام کارهایی که باید انجام دهید صرف کنید تا وقت بیشتری برای کارهایی که می خواهید انجام دهید داشته باشید. اگر شما هم جز افرادی هستید که در کارهای روزمره خود دچار کمبود زمان و عدم تمرکز برای انجام دادن آن شده اید از سیستم GTD که ابداع کننده دیود الن می باشد استفاده کنید.

دیود الن کیه؟

دیوید آلن مشاوره بهره وری و ابداع کننده روشی تازه در مدیریت زمان در سال 1945 در ایالت لوئیزیانای ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد.

او در کالج جدید فلوریدا درس خواند و تحصیلات تکمیلی اش را در دانشگاه کالیفرنیا به پایان رساند. جالب است بدانید او شغل هایی عجیب و غریب و بعضاً متفاوت داشته است.

از پیش خدمت رستوران و شعبده بازی و معلم کاراته گرفته تا فروشندگی و مدیریت پمپ بنزین و شرکت خدمات چمن زنی!

خودش می گوید تا پیش از 35 سالگی، 35 شغل مختلف را امتحان کرده است!

سپس شرکتی به نام موسسه دیوید آلن تاسیس کرد. او در این کمپانی، روش GTD را برای سازمان ها و شرکت های کوچک و بزرگ اجرا می کند و به این ترتیب باعث بهره وری بیشتر در این سازمان ها می شود.در ادامه شما رو با سیستم بی نظیر GTD آشنا می کنم

اصلا کلمه GTD چیه ؟ادامه مطلب

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

مدیریت زمان چه تاثیری برای کارمندان دارد؟

مدیریت زمان را به این دلیل عنوان می کنیم که ما ارزش وقت و زمان را بفهمیم و بدونیم که در آینده دچار حسرت و افسوس برای انجام ندادن کارها و عدم موفقیت در فعالیت‌های زندگی نشیم و از زمان استفاده مطلوب و شایسته را برای زندگیداشته باشیم .نداشتن برنامه و اولویت‌بندی باعث میشه که انسان در زمان غرق بشه بدون اینکه بتونه از آن به شکلی مفید استفاده کند! در این مقاله ، ما در مورد اهمیت و فواید مدیریت زمان در محل کار صحبت خواهیم کرد.

چرا مدیریت زمان در کار مهم است؟

 اثرات مثبت مدیریت زمان به شما کمک می کنه تا  بیشترین وظایف شغلی و روزانه خود را به طور موثر انجام بدید.
مدیریت زمان مناسب به شما این امکان رو میده که با تلاش کمتری کارهای بسیار بیشتری رو انجام بدهید .

وقتی که یاد می گیرید با سازماندهی و اولویت بندی کنترل امور وظایف روزمره خود  را در دست بگیرید ، توانایی تمرکز ، تصمیم گیری بهتر و در نهایت کنترل اولویت های اصلی خود را افزایش می دهید.

در اینجا به برخی از فواید مدیریت زمان صحبت می کنیم :

  • فروغ کاظم زاده
  • ۰
  • ۰

تاکنون اندیشیده‌اید وقتی کار بسیار مهمی را به انجام می‌رسانید، چطور زندگیتان دستخوش تغییر خواهد شد؟ اگر شما تا به حال به این کار بزرگ و مهم فکر نکرده‌اید، نگران نباشید  در این مقاله هنر هدف گذاری smart به روش ،(The Art of setting smart goals) به شما کمک می‌کند تا در این زمینه موفق عمل کنید.

شما با راهکارهای هدف گذاری smart تمام مراحلی را که باید طی کنید تا به هدف و خواسته‌ی خود برسید مورد بررسی قرار می دهید در مجموع هدف گذاری smart شما را در تمامی بخش‌های زندگی تضمین می‌کند و تنهایتان نمیگذارد.

اگر خواسته‌ها و آرزوهای زیادی دارید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، بهتر است تلاش خود را با خواندن این مقاله آغاز کنید.

  • فروغ کاظم زاده